Рецензије

Чудесна животна повест

Живот пише драме. Овим речима могуће је сажето описати дело младог аутора Владимира П. Петровића које носи наслов „Жртва своје љубави“. Сваки људски живот јесте својеврсна драма онога који ту драму проживљава. Такав случај јесте и са животом знаменитог Љубе Бабића, човека који је из љубави према једној жени и српском народу оставио сво богатство свога оца, одрекао се свог порекла и баронског достојанства. Оставивши свој дотадашњи живот овај знаменити човек, делио је историјске околности које су задесиле жену коју је волео и наш народ. Поставши један од нас, учествовао је и кројио нашу историју као једна од њених најзначајнијих личности.
Значај овог дела, аутора Владимира П. Петровића, огледа се у чињеници да је ово истинита историјска прича која се одиграла током смутног периода ратова који су се дешавали у нашој земљи. О свим овим дешавањима аутор наводи чврсте историјске изворе. Ти извори су истина малобројни, јер су непријатељи српског народа тежили да заједно са нама униште и нашу историју, као и сваки доказ нашег историјског постојања на овом свету. Заједно са нама уништавали су и све оне који су били наши пријатељи и који су кроз историју крварили заједно са нама. Један од таквих био је и главни лик овог дела, Љуба Бабић. Његово страдање за српски народ чврст је историјски доказ да наш народ има још пријатеља у овоме свету и док страдамо нисмо сами, него су добри људи уз нас.
Такође, ово дело је велика поука за нас да уочимо какав смо ми Срби народ. Аутор кроз читав рад указује да се српски народ односио према овом великом пријатељу нашег народа доста нетолерантно и не разумевајући његово дело, а и често је био осуђиван управо од нашег народа који је он доживљавао као свој. Зависно од идеолошког правца Срби су често осуђивали овог великог пријатеља српског народа. Комунистичка власт, као и Срби који су оцењивали Љубу Бабића по својим ниским интересима, нису видели у њему особу која је штитила нејаки српски живаљ од профитера рата, него непријатеља одређене идеологије. Профитери рата постојали су у свим редовима те се због тога и Љуба Бабић замерио многима. Аутор књиге настоји да нам укаже да је за српски народ неопходно да се уздигне са нивоа личних идеолошких интереса. Тек у таквом озрачју схватићемо ко су наши истински пријатељи а ко непријатељи. Због тога ова књига треба да постане опомена српском народу да на пријатеље треба да гледа на један узвишенији начин, али и да се опомене да су кроз историју наши пријатељи бивали жртве управо нас, онога тренутка када нам њихова помоћ више није била потребна.
Дело овог младог аутора јесте значајан историјски документ који сведочи о једној заборављеној личности наше историје, великом пријатељу нашег народа, којег смо стицајем идеолошких околности заборавили. На један једноставан начин аутор поучава нашу нацију да се опоменемо својих грешки, али и оставља поколењима значајан историјски документ једног историјског периода. Због тога је заиста потребно посветити пажњу овоме делу које је настало као одраз потребе аутора да се захвали једном нашем великом пријатељу. Искрено се надам да ће ово дело побудити српски народ да се више позабави овим својим заборављеним пријатељем.

Мр Звијездан Игњић

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили: